“Eetschema” Paleo

Wat eet jij zoal op een dag?

Dit is een vraag die mij nu geregeld gesteld wordt sinds ik begonnen ben aan mijn nieuwe levensstijl: Paleo.
Veel mensen denken hierbij dat ik Paleo eet om af te vallen. Uiteraard is dit een mooie bijkomstigheid, maar mijn hoofd reden is toch echt het beter gaan voelen, beter in mijn vel zitten en meer energie krijgen. Ofwel: Mijn chronische klachten de “baas” worden!

Twee weken bezig

Ik ben al zo’n twee weken bezig en begin mijn weg er in te vinden om zonder boek te weten wat ik wel en niet kan eten.
Dit is ook eigenlijk niet heel moeilijk, maar het bedenken van maaltijden soms wel. Want je eet immers geen pasta, rijst, aardappelen o.i.d.
Dus mijn maaltijden bestaan uit veel groenten en vlees of vis. Maar dit is absoluut niet saai en smaakloos! Integendeel! Maar dit heb ik in een ander blog ook al genoemd. ;-)

Eetschema

Om jou een beeld te geven van wat ik zo ongeveer op een dag eet, heb ik hieronder een eetschema gemaakt.
En je zult zien dat ik nog best veel eet! Uiteraard verschilt het per dag wat ik eet. Maar dan kun je een beetje zien wat en hoeveel ik eet. ;-)

Ontbijt Groene smoothie: Appel, peer, handje spinazie, iets geraspte gember, muntblaadjes en amandelmelk. Crêpe met vers fruit. (soms wat agave stroop.)
Snack 1 Plakje homemade krentenbrood.

Handje vol/klein bakje noten. Bijvoorbeeld: Amandelen.
Lunch Twee gebakken eieren met bacon. Overige smoothie. Kurkuma Soepje
Snack 2 Stuk fruit of groente. Denk hierbij aan wortelen, stukjes komkommer of een sinaasappel. Gekookt ei met runderrookvlees. (of twee als ik echt trek heb.. J )
Diner Courgetti met spekjes, champignons en een saus van knoflook, avocado, peterselie, ui, appelazijn en eieren. Stoofpotje uit de slowcooker. Handig! Je doet alle verse ingrediënten zoals: gepelde tomaten, runderbouillon, ui, knoflook, pastinaak, pompoen, wortel, spruitjes, verse worst en kruiden naar wens in de slowcooker en hebt s ‘avonds een heerlijk stoofpotje.
Toetje Zo’n 3 keer per week neem ik een toetje. Ik ben geen toetjes mens maar op sommige dagen als ik meer gedaan heb krijg ik nog wel eens trek in de avond en dan neem ik als de kinderen slapen een Paleoproof toetje.  Bijvoorbeeld: Chia kokospudding. Dit is kokosmelk met chiazaadjes en heerlijke mango.

Best lekkere dingen hè? Ja, dat vind ik nou ook! Wil je nou recepten proberen lees dan eens hier.. Mijn recepten komen o.a. uit het boek De Paleo revolutie en 101 Paleo recepten van Michtel van Duren. Hier te koop.

* Dit bericht is niet gesponsord

 

Deel en laat iedereen zien dat je Hip & Moeder bent!Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone

Hip & Moeder

Sandra – Eigenaresse van hipenmoeder.nl – Moeder van twee kids – Meisje (2010) Jongen (2013) – Blogt over van alles met betrekking tot het moederschap, lifestyle, food en nog veel meer hips! Informatief, vermakelijk en meestal met een flinke dosis humor.

One Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge